Hans Bohrmann / Elisabeth Klaus / Marcel Machill (Hrsg.)

Media Industry, Journalism Culture and Communication Policies in Europe

Festschrift für Gerd G. Kopper

The book aims at analyzing driving factors determining journalism and media development in Europe. Focussing on political, economical, technical, and cultural conditions in various European countries – including new EU member states – this volume gives insight into the functions and dysfunctions of modern journalism.

Although the book will contain both country specific reports and cross-national articles, we want to avoid pure “state-of-the-art” articles with mere information about numbers of TV channels, newspapers etc. Analyses should go beyond traditional descriptive studies sometimes found in European media handbooks. The analyses should rather focus on the consequences and implications political, economical, technical, and cultural conditions exert on journalism, journalistic products, journalistic work and media development preferably under a functional perspective.

AUTOREN / HERAUSGEBER

Hans Bohrmann

Hans Bohrmann ist Honorarprofessor am Institut für Journalistik der Universität Dortmund seit 1992. Von 1977 bis 2003 war er Leiter des Instituts für Zeitungsforschung der Stadt Dortmund. Er studierte an der Freien Universität Berlin (1959-1967) Publizistik, Soziologie und Geschichte (Promotion 1967) und war am dortigen Institut für Publizistik wiss. Assistent und Assistenzprofessor. 1972 wurde er Akademischer Rat, später Oberrat am Institut für Publizistik der Universität Münster. Bohrmann war Mitte der siebziger Jahre Vorstandsmitglied und Vorsitzender der Deutschen Gesellschaft für ...


Elisabeth Klaus

Elisabeth Klaus is professor and chair of the Department of Communication at the University of Salzburg; she studied mathematics and social sciences at the University of Münster and holds a PhD in sociology in 1986 from the University of Notre Dame/ USA. In 1996 she finished her “Habilitation” at the University of Dortmund. She was a visiting professor at the Universities of Hamburg, Vienna and Klagenfurt and a research fellow at the Department of Communication of Dublin City University. From ...


Marcel Machill

Marcel Machill, geb. 1968, Prof. Dr., seit 2002 Professor für Allgemeine und Spezielle Journalistik mit dem Schwerpunkt Internationale Mediensysteme an der Universität Leipzig. Zuvor 1997-1999 McCloy Scholar an der John F. Kennedy School of Government der Harvard University. Ausgebildeter Rundfunkredakteur (Volontariat bei der Deutschen Welle), Absolvent der Pariser Journalistenschule Centre de Formation des Journalistes (CFJ). Zahlreiche Lehraufträge an den Universitäten zu Münster, Düsseldorf und Dortmund. ...


BEITRÄGER

Marcel Machill, Els De Bens, Kurt Koszyk, Roland Schroeder, Eric W. Rothenbuhler, Karen K. Rosenwerth, Robert G. Picard, Paolo Mancini, Julia Lönnendonker, Elisabeth Klaus, Roman Hummel, Tatsuro Hanada, Jürgen Heinrich, Oliver Hahn, Karl Erik Gustafson, Peter Gross, Peter Golding, Mihai Coman, Hans Bohrmann, Aukse Balcytiene

Media Industry, Journalism Culture and Communication Policies in Europe
  • 2007
  • 376 S., 1 Abb., 8 Tab., dt.
  • Broschur, 213 x 142
  • ISBN 978-3-938258-17-0

  • 31,00 EUR
  • lieferbar

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